English version
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 


 

 

 Tin Chuyên Ngành
Đóng
Nói Lời Cám Ơn
 
VINIT SURAPHONGCHAI’S TOP 5 ADFEST GRAND PRIX WINNERS
 

 

If you’ve ever attended ADFEST, you will likely have met Vinit Suraphongchai – a godfather of Thai advertising and Co-Founder of ADFEST.

When it comes to mentoring the next generation of creatives, Vinit is one of the most passionate people you’ll ever meet. He is especially proud of his role in launching ADFEST’s mentoring program for up-and-coming creative professionals, the Young Lotus Workshop, which will be hosted next year by MullenLowe Group. He’s also a proud advocate of our Fabulous Five program for emerging directors.

Earlier this year, we asked Vinit why ADFEST – which is about to host its 22nd festival – still matters in an industry that’s in the midst of immense disruption.

He said creative professionals occasionally need “time out” to take stock and look back on what’s been done over the years – and that’s why ADFEST is so important. It’s a chance ask yourself, “Is what I’ve been doing still relevant, what are my future plans?”

“I think the industry needs opportunities to look back on itself so that it can refocus and look forward, in a way. That’s how I see it,” explains Vinit, who began his career as a marketing man and an interior designer before drifting into advertising and enjoying a 30-year career.

Two years ago, in an interview with Campaign Brief, he explained why he first got together with ADFEST President Jimmy Lam to launch the first ADFEST in 1998.

“The general standard of creativity in advertising in the Asia Pacific, with the exception of Australia and New Zealand, was not high 20 years ago. The vision of ADFEST was therefore to be a forum for exposure, to raise the standard and awareness of creativity in advertising, as well as to create an awareness and greater use of one's own heritage and culture,” he said.

To celebrate ADFEST’s 20th anniversary in 2017, Campaign Brief also invited Vinit to reveal his favourite ADFEST Grand Prix winners of all time. He chose five campaigns from five countries: ‘Weight Lifting’  (O&M, 1998, Thailand); ‘Whale’ (Dentsu, 2002, Japan); ‘Hostel’ (Eye Bank Association of India, 2007, India); ‘Tan Hong Ming’ (Leo Burnett, 2008, Malaysia) and ‘Dumb Ways to Die’, (McCann, 2013, Australia).

* You can watch our interview with Vinit via ADFEST’s officialYouTube channel

Các tin cũ hơn
Hành trình khởi nghiệp của 3 người Việt trẻ trên đất khách
Chưa vượt biên giới, khó trở thành kỳ lân!
CSR In Digital Age Conference 2019
Chung kết cuộc thi Young Marketers 7: Khi ‘Gen Z’ lội ngược dòng văn hóa để cứu tuồng (hát bội)
Công nghệ giáo dục 4.0 lên vùng cao
Chiến Lược Đào Tạo Nguồn Nguồn Lực Cho Ngành Nông Nghiệp – AI & IOT
Việt Nam – Chiến Lược Ngành Nuôi Cá Biển Xa Bờ – Vietnam Offshore Aquaculture Strategy
Trong cuộc sống, định hướng hay mục tiêu quan trọng hơn?
VietnamMarcom ra mắt Thư Viện Liên Kết Digi MarCom 4.0
Các startup nhộn nhịp tham gia ngành F&B Đông Nam Á
Ngôi trường lâu đời nhất Hà Nội - 110 năm qua vẫn vẹn nguyên vẻ đẹp yên bình
Những ngôi trường cấp 3 siêu giỏi ở miền Trung
New York Festivals reveals 2019 Advisory Board
Tạp chí THE công bố danh sách các trường Đại học tốt nhất thế giới, châu Á lần đầu tiên có trường lọp top 22
Ngôi trường vinh danh hạnh phúc
Các CEO công nghệ nổi tiếng thế giới đến từ những trường đại học nào?
Đâu là lời giải cho sự đa dạng ở ASEAN trong thời đại 4.0?
GS Hồ Ngọc Đại: "Ngô Bảo Châu không phải học trò tôi tự hào nhất mà là một cậu sửa xe"
Loạt hoạt động kỷ niệm 70 năm quốc khánh của Triều Tiên
15 trường đại học sản sinh nhiều doanh nhân khởi nghiệp nhất thế giới
 

 


Digi Marcom Library












  Login Copyright © VietnamMarcom Since 2001. All rights reserved 2019.